Téměř celý soubor ústeckého Činoheráku se potkává v nové inscenaci letošní sezony Pan Bílý, Zrzka a ti druzí, na scénu kdysi domovskou se vrací i Leoš Noha.
Po krátké opilecké etudě se dočkáme hodně barevného a stylizovaného příběhu pomsty, který tak trochu upomíná na (přiznanou) inspiraci Quentinem Tarantinem a tak trochu selhává v rovnováze formy a obsahu, neboť není zcela patrné, jestli se autor textu (Karel František Tománek) a režisér (Jiří Trnka) chtěli pouze vyblbnout na dané téma a nebo jestli tu byla ještě další ambice: reagovat na aktuální dění ve městě Ústí nad Labem. Myslím, že ani jejich rozhodnutí nebylo zcela jasné a tak je v textu těch aktualizací jenom tak trochu a tak zbytečně matou diváky občasným zamrkáním.
Jinak je ovšem Pan Bílý gangsterka, která musí bavit chlapce, neboť mohou tasit kvéry a mluvit sprostě, musí těšit dívky, které mohou být naivkami i kurvami, může těšit pány (pána – Achaba Haidlera), že může být padre padronem,a těší jistě i Leoše Nohu, který je mstitelem v dlouhém kabátě a epesním klobouku se širokou krempou.
Scéna je poskládaná jako vrstvy ve photoshopu, takže vyhoví všem požadovaným prostředím, jejich kombinaci i vypíchnutím právě té jedné, která má být právě teď tou centrální.
Jak je zvykem, součástí představení je dynamická (jak jinak v komiksu) hudba, ale i píseň milostná, která je (téměř ve všech ohledech) kulervoucí.
Dohromady je to vlastně taková roztomilá blbůstka, která se možná trochu pevněji usadí a rozhodne se, čím chce opravdu být. Já hlasuji pro čistou komiksovou gangsterku.
{vimeo}185683915{/vimeo}
Autor: Karel František Tománek
Režie: Jiří Trnka
Dramaturgie: Dagmar Haladová
Scéna a kostýmy: Jan C. Löbl
Hudba: Martin Peřina
Foto: Adam Pavlíček
Hrají: Leoš Noha j.h., Erika Stárková, Anna Fišerová, Jan Jankovský, Jaroslav Achab Haidler, Kryštof Rímský, Václav Hanzl, Marta Vítů, Lukáš Černoch, Adam Ernest, Matúš Bukovčan, Jan Plouhar